Γιατί ο Χριστός άφησε τον διάβολο να τον «πειράζει»; – Christianity Art
ΔΩΡΕΑΝ μεταφορικά για παραγγελίες από 59€
ΤΗΛ. ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ
210 3210840

Γιατί ο Χριστός άφησε τον διάβολο να τον «πειράζει»;

Στην παράδοση της χριστιανικής θρησκείας, η δοκιμασία του Χριστού στην έρημο αναφέρεται στο κείμενο των ευαγγελίων (Ματθαίος 4:1-11, Μάρκος 1:12-13, Λουκάς 4:1-13). Σύμφωνα με αυτό, ο Ιησούς ανέχθηκε τις πειρασμούς του διαβόλου για 40 ημέρες κατά τη διάρκεια της νηστείας του στην έρημο.

Υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές για τον λόγο που ο Χριστός άφησε τον διάβολο να τον πειράζει. Μια από τις ερμηνείες είναι ότι η δοκιμασία αυτή αποτέλεσε μέρος της αποστολής του Χριστού να αντιμετωπίσει και να ξεπεράσει τον πειρασμό και την αμαρτία. Μέσω αυτής της δοκιμασίας, ο Ιησούς έδειξε ότι μπορεί να αντισταθεί στις πιέσεις του διαβόλου και να παραμείνει πιστός στον Θεό.

Άλλη εκδοχή είναι ότι η δοκιμασία αυτή διεξήχθη για να δείξει στον κόσμο τη δύναμη του Χριστού και την αποτελεσματικότητά του στην αντιμετώπιση των πειρασμών και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι.

Πράγματι, ο Ιησούς μετά τη βάπτισή Του «φερόταν από το Πνεύμα στην έρημο, πειραζόμενος από τον διάβολο 40 ημέρες» αναφέρει ο ευαγγελιστής Λουκάς (4:1-2). Οι τρεις πειρασμοί στην έρημο ήταν μια προσπάθεια του Διαβόλου να πλανήσει τον Ιησού ώστε η αφοσίωσή Του να στραφεί σ' αυτόν αντί στον Θεό. Βλέπουμε έναν παρόμοιο πειρασμό στον Ματθαίο (16:21-23) όπου ο Διάβολος, μέσω του Πέτρου, προσπαθεί να πειράξει τον Ιησού να παρακάμψει τον Σταυρό για τον οποίο προοριζόταν. Στον Λουκά (4:13) διαβάζουμε πως μετά τους πειρασμούς στην έρημο, ο Διάβολος «απομακρύνθηκε από αυτόν μέχρι καιρού», που δείχνει να σημαίνει πως ο Ιησούς πειράστηκε περαιτέρω από τον Διάβολο αν και δεν αναφέρονται συγκεκριμένα γεγονότα. Το σημαντικό σημείο είναι ότι παρά τους διάφορους πειρασμούς, ο Ιησούς δεν αμάρτησε.

Από τη φράση «φερόταν από το Πνεύμα στην έρημο» γίνεται καθαρό ότι ο Θεός είχε έναν σκοπό που επέτρεψε να πειραστεί ο Ιησούς. Ένας λόγος είναι να μας βεβαιώσει πως έχουμε έναν Αρχιερέα που είναι ικανός να μας συμπαθεί μέσα στις αδυναμίες μας (Εβραίους 4:15) διότι έχει πειραστεί σε κάθε τι που κι εμείς πειραζόμαστε. Η ανθρώπινη φύση του Κυρίου Τον καθιστά ικανό να συμπάσχει με τις αδυναμίες μας διότι κι Αυτός ήταν υποκείμενος σε αδυναμίες. «Επειδή λοιπόν ο ίδιος έχει υποφέρει, περνώντας από δοκιμασίες, μπορεί να βοηθήσει αυτούς που περνούν από δοκιμασίες.» (Εβραίους 2:18). Η λέξη του αρχικού κειμένου «πειρασθείς» σημαίνει «δοκιμάστηκε». Έτσι, όταν εμείς δοκιμαζόμαστε μέσα στις συνθήκες της ζωής, μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι ο Ιησούς κατανοεί και σπλαχνίζεται ως ένας που έχει υποστεί τις ίδιες δοκιμασίες.

 

Η πείνα, η αλαζονεία και η επιθυμία των ματιών

Οι πειρασμοί του Ιησού ακολουθούν τρία μοτίβα που είναι κοινά σε όλους τους ανθρώπους. Ο πρώτος πειρασμός αφορά στην επιθυμία της σάρκας (Ματθαίος 4:3-4), που περιλαμβάνει κάθε είδος φυσικής επιθυμίας. Ο Χριστός πείνασε και ο Διάβολος τον πείραξε λέγοντάς Του να μετατρέψει τις πέτρες σε ψωμί. Εκείνος απάντησε αναφέροντας το Δευτερονόμιο (8:3). Ο δεύτερος πειρασμός αφορούσε την αλαζονεία της ζωής (Ματθαίος 4:5-7)· κι εδώ ο Διάβολος προσπάθησε να χρησιμοποιήσει μια βιβλική περικοπή ενάντια στον Χριστό (Ψαλμός 91:11-12), αλλά ο Κύριος του απάντησε επίσης με τη Γραφή (Δευτερονόμιο 6:16), δηλώνοντας πως θ' αποτελούσε εκτροπή η κατάχρηση των δικών Του δυνάμεων.

Ο τρίτος πειρασμός αφορά την επιθυμία των ματιών (Ματθαίος 4:8-10), και αν ήταν δυνατό να βρεθεί ένας σύντομος τρόπος προς τη μεσσιανικότητα, προσπερνώντας το πάθος και τη σταύρωση για την οποία αρχικά είχε έρθει, αυτός ήταν ο δρόμος. Ο Διάβολος είχε ήδη εξουσία επάνω στα βασίλεια του κόσμου (Εφεσίους 2:2) αλλά ήταν διατεθειμένος να δώσει τα πάντα στον Χριστό με αντάλλαγμα την πίστη Του σ' αυτόν. Η σκέψη αυτή και μόνο προκαλεί στη θεία φύση του Κυρίου ρίγος και του απαντά αυστηρά, «Πήγαινε σατανά· επειδή είναι γραμμένο: «Τον Κύριο τον Θεό σου θα προσκυνήσεις και μονάχα αυτόν θα λατρεύσεις» (Ματθαίος 4:10, Δευτερονόμιο 6:13).

Υπάρχουν πολλοί πειρασμοί στους οποίους υποκύπτουμε διότι η σάρκα μας είναι φυσικά αδύνατη αλλά έχουμε έναν Θεό που δεν θα μας αφήσει να πειραστούμε περισσότερο απ' όσο αντέχουμε· θα μας οδηγήσει στη διέξοδο (Α΄ Κορινθίους 10:13). Μπορούμε συνεπώς να είμαστε νικητές και να ευχαριστούμε τον Κύριο για την απελευθέρωση από τον πειρασμό. Η εμπειρία του Ιησού στην έρημο μας βοηθάει ν' αντιληφθούμε τους κοινούς πειρασμούς που μας εμποδίζουν από μια αποτελεσματική υπηρεσία στον Κύριο.

Είναι πολύ σημαντικό ότι μαθαίνουμε από την αντιμετώπιση του Ιησού στους πειρασμούς, πώς πρέπει κι εμείς ν' ανταποκρινόμαστε –με τις Γραφές. Οι δυνάμεις του κακού μάς επιτίθενται με χιλιάδες πειρασμούς αλλά όλοι έχουν τα ίδια τρία στοιχεία στον πυρήνα τους: την επιθυμία των ματιών, την επιθυμία της σάρκας και την αλαζονεία του βίου (Α΄ Ιωάννου 2:16). Μπορούμε ν' αναγνωρίζουμε και αντιμαχόμαστε τους πειρασμούς εμποτίζοντας το νου και την καρδιά μας με την αλήθεια. Η πανοπλία του χριστιανού στρατιώτη στον πνευματικό πόλεμο περιλαμβάνει μόνον ένα επιθετικό όπλο, το μαχαίρι του Πνεύματος, που είναι ο λόγος του Θεού (Εφεσίους 6:17). Γνωρίζοντας σε βάθος τον Λόγο του Θεού και έχοντας αγάπη στην καρδιά μας για τον Χριστό μπορούμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμά του και να κρατήσουμε στα χέρια μας το κοφτερό μαχαίρι που θα μας απαλλάξει από τους πειρασμούς. Μια δύσκολη μάχη που οδηγεί στη λύτρωση όταν την κερδίζουμε. Καθημερινά.
Προσθήκη σχολίων για την παραγγελία
Προσθήκη Κωδικού Έκπτωσης

Προσθέστε συσκευασία δώρου

Αναζήτηση