Αρκετές φορές στην Αγία Γραφή ο Ιησούς Χριστός αναφέρεται ως «Καλός Ποιμήν» και οι πιστοί του, οι φίλοι και μαθητές του ως "ποίμνιο" ενώ είναι συχνή η απεικόνιση του Ιησού -Ποιμένα με ένα πρόβατο στην αγκαλιά του, μια εικόνα που αποπνέει αγάπη, φροντίδα και προστασία.

Σε περικοπή του ευαγγελιστή Ιωάννη (10:1-21) κατά την αναφορά του Χριστού ως Καλού Ποιμένα, ο Ιησούς παρουσιάζεται να καθορίζει τη ζωή Του σύμφωνα με τις ανάγκες των "προβάτων" Του. Η ίδια παρομοίωση χρησιμοποιείται και στα τέσσερα ευαγγέλια με τον "Καλό Ποιμένα", τον Ιησού, να μην επιτρέπει στον εαυτό του να χάσει κανένα από τα πρόβατά Του. Η αλληγορική ιστορία, όπως αναφέρεται στα κείμενα του Ιωάννη δείχνει ότι οι άνθρωποι γύρω από τον Χριστό είχαν αντιληφθεί την ξεκάθαρη θέση του ως Υιός του Θεού.

Γιατί ο Ιησούς επιλέγει να δώσει στον εαυτό του και Υιό του Θεού αυτόν τον χαρακτηρισμό; Η απάντηση είναι απλή και ξεκάθαρη. Ως Καλός Ποιμένας, ο Ιησούς Χριστός εμφανίζεται ως οδηγός, προστάτης, θεραπευτής και βοσκός των προβάτων του που χρειάζονται πνευματική τροφή, θεραπεία, φροντίδα και έλεος. Αυτός ο ποιμένας, ο Καλός Ποιμένας, βρίσκει χαρά βλέποντας τα ασθενή πρόβατά Του να προοδεύουν προς την ίαση.

"Ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὁ μὴ εἰσερχόμενος διὰ τῆς θύρας εἰς τὴν αὐλὴν τῶν προβάτων, ἀλλὰ ἀναβαίνων ἀλλαχόθεν ἐκεῖνος κλέπτης ἐστὶ καὶ λῃστής («Σας βεβαιώνω: εκείνος που δεν μπαίνει από την πόρτα στη μάντρα των προβάτων, αλλά πηδάει μέσα απ’ αλλού, είναι κλέφτης και ληστής. Οι αντίπαλοι του Κυρίου ισχυρίζονταν, ότι αυτοί ήταν οι μόνοι αναγνωρισμένοι οδηγοί του θεοκρατικού έθνους. Αποδεικνύει τώρα σε αυτούς, ότι στην πραγματικότητα δεν ήταν παρά ποιμένες εγωιστές, μισθωτοί, ενώ αντιθέτως αυτός είναι ο μόνος καλός Ποιμένας των ψυχών.

Αποδεικνύει λοιπόν με την παραβολή, ότι δεν είναι πλάνος, αλλά ποιμένας. Και πρώτα μεν αναφέρει τα γνωρίσματα του πλάνου και καταστροφέα, έπειτα στη συνέχεια τα του ποιμένα και σωτήρα, έτσι ώστε από αυτά να αναγνωριστεί ότι είναι ποιμένας.

Ο Σωτήρας προείπε ότι «θα βοσκήσει το κοπάδι του σαν βοσκός», «θα αναζητήσει το χαμένο… θα επαναφέρει το πλανεμένο… θα επιδέσει το συντριμμένο και θα ενισχύσει το ασθενικό». Μολονότι ο αποστάτης Ισραήλ απεικονίζεται σαν να έχει καταναλωθεί από αμαρτωλά «τραύματα, και μελανιές, και σάπια έλκη», ο Σωτήρας ενδυνάμωσε, παρότρυνε και υποσχέθηκε ίαση. 

Ο Ιησούς και ο Λόγος Του χαρακτηρίζεται από αγάπη, συμπόνια και ενσυναίσθηση. Ως αληθινός ποιμένας που είναι, αναζητεί τα χαμένα πρόβατά του και τα βρίσκει για να προσφέρει ανακούφιση και ελπίδα ενώ με την κατανόηση της συμπόνιας και της αγάπης Του βοηθά τους πιστούς να έχουν πίστη σε Εκείνον, να μετανοούν και να θεραπεύονται.

Ο Καλός Ποιμένας είναι αμετάβλητος και αισθάνεται το ίδιο σήμερα για την αμαρτία και τους αμαρτωλούς όπως αισθανόταν όταν περπάτησε στη γη. Δεν αποφεύγει τα πρόβατά του επειδή αμαρτάνουν, δεν μέμφεται τα απολωλότα πρόβατα, τα αποζητά και τα αποδέχεται όταν επιστρέφουν μαζί με το υπόλοιπο ποίμνιο. Και όπως ένας καλός βοσκός, ένας σωστός ποιμένας δεν ησυχάζει αν δεν βρει το χαμένο του πρόβατο έτσι και ο Ιησούς αποζητά την επιστροφή και τη μετάνοια των αμαρτωλών που επιστρέφουν στην αγκαλιά του.  

Ο Ιησούς Χριστός στο Κατά Λουκάν 15:7 και στην πρώτη παραβολή που είπε στους Φαρισαίους για τον βοσκό που άφησε τα 99 πρόβατα για να αναζητήσει το χαμένο, εννοούσε ότι όσοι αμαρταίνουν είναι σαν το χαμένο πρόβατο που μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιστρέψει και Αυτός θα το δεχθεί.

Αποκορύφωμα της αγάπης που έχει ο Καλός Ποιμένας για τα πρόβατά του είναι η έννοια που είχε για αυτά λίγο πριν σταυρωθεί. Στο Κατά Ιωάννη (21:16-17)

ο Κύριος Ιησούς ρώτησε τρεις φορές τον Πέτρο: «Με αγαπάς;»

«Λέγει προς αυτόν πάλιν δευτέραν φοράν· Σίμων Ιωνά, αγαπάς με; Λέγει προς αυτόν· Ναι, Κύριε, συ εξεύρεις ότι σε αγαπώ. Λέγει προς αυτόν· Ποίμαινε τα πρόβατά μου. Λέγει προς αυτόν την τρίτην φοράν· Σίμων Ιωνά, αγαπάς με; Ελυπήθη ο Πέτρος ότι είπε προς αυτόν την τρίτην φοράν· Αγαπάς με; και είπε προς αυτόν· Κύριε, συ εξεύρεις τα πάντα, συ γνωρίζεις ότι σε αγαπώ. Λέγει προς αυτόν ο Ιησούς· Βόσκε τα πρόβατά μου». Πράγμα που έκανε ο Πέτρος στη συνέχεια διαδίδοντας τον Λόγο Του.